Premiu

Euro NCAP, testare de accident: note de top pentru SEAT Leon

28.04.2021
  • Teste de impact mai stricte cu proceduri de testare semnificativ mai stricte
  • Motorul cu combustie și hibridul plug-in al SEAT Leon au fost testate
  • Note de top datorită noului airbag central standard
  • SEAT Leon obține un rating de cinci stele

Noul SEAT Leon a primit cinci stele din partea organizațieo europene de siguranță Euro NCAP. Noul model a obținut ratingul de top - în ciuda noilor criterii de testare mai stricte pentru anul 2020 - și este acum oficial unul dintre cele mai sigure vehicule de pe piață.

Una dintre cele mai importante modificări ale procedurilor de testare Euro NCAP în 2020 este introducerea testului de "Impact frontal pe un obstacol mobil, progresiv, deformabil". Acesta înlocuiește scenariul anterior de "impact frontal pe un obstacol deformabil, compensat". Cu noul test de impact, organizația evaluează cât de bine sunt protejați ocupanții în habitaclul pasagerilor și cât de mult contribuie zona de protecție din partea din față a vehiculului la această protecție.

Mai multe criterii de testare s-au înăsprit

Specificațiile pentru un impact lateral au fost, de asemenea, actualizate și strânse: bariera care lovește partea laterală a vehiculului de testare este acum mai grea și mai rapidă. În plus, pentru prima dată, Euro NCAP evaluează nu numai riscul de rănire a șoferului, ci și protecția ocupanților din partea laterală a vehiculului cu impact frontal. Accentul este pus și pe o potențială coliziune între șofer și pasagerul din față în mijlocul autovehiculului.

Procedurile de testare actualizate iau în considerare și ultima generație de sisteme de siguranță și asistență a conducătorului auto. În noile scenarii, este evaluată funcția de frânare de urgență a unui autovehicul, inclusiv la manevrare și virare. Acum sunt luate în considerare și sistemele de monitorizare a atenției șoferului. Acestea includ asistenții șoferului care recunosc oboseala sau distragerea atenției șoferului.

 

 

Siguranța, în standard

Procedurile de testare actualizate iau în considerare și ultima generație de sisteme de siguranță și asistență a conducătorului auto. În noile scenarii, este evaluată funcția de frânare de urgență a unui vehicul, inclusiv la manevrare și virare. Acum sunt luate în considerare și sistemele de monitorizare a atenției șoferului. Acestea includ asistenții șoferului care recunosc oboseala sau distracția șoferului.

Aceste sisteme de siguranță includ funcția de frânare de urgență în mediul urban, asistentul de schimbare a benzii de circulație * și asistentul de parcare *, recunoașterea semnelor de circulație *, asistentul pentru trafic blocat *, asistentul de fază lungă * și asistentul de prăbușire *. Aceste sisteme se interconectează pentru a asigura cea mai mare securitate posibilă.

De exemplu, asistentul pre-accident (Pre-Crash Assist) reacționează în decurs de 0,2 secunde dacă detectează un accident iminent: centurile de siguranță sunt strânse, luminile de avertizare sunt activate și ferestrele și trapa sunt închise pentru a proteja ocupanții autovehiculului.

Sistemele de siguranță ale SEAT Leon sunt completate de șapte airbaguri, inclusiv noul airbag central între șofer și pasagerul din față, care este acum echipament standard. Sistemul de monitorizare frontala (Front Assist) recunoaște alte vehicule, pietoni și bicicliști. Alte sisteme de asistență a șoferului sunt asistentul de urgență, asistentul de intersecție, sistemul de avertizare la ieșirea de pe banda de circulație și asistentul de apel de urgență eCall. Toate fac din noul SEAT Leon unul dintre cele mai sigure autovehicule de pe piață, care, fără efort și cu cele mai bune note, trece chiar și noile proceduri de testare mai stricte ale Euro NCAP.

Noul standard cu airbag central împiedică șoferul și pasagerul din față să lovească în cap în caz de impact lateral.

 În plus față de recunoașterea autovehiculelor, pietonilor și bicicliștilor, sistemul de aistență pentru monitorizare frontală include și asistentul de urgență și asistentul de intersecție. Dacă sistemul de asistență frontală trebuie să intervină într-o situație periculoasă, se efectuează mișcări direcționate și manevre de frânare atente pentru a evita în siguranță obstacolul în cauză.

Euro NCAP își reevaluează procedurile de testare la fiecare doi ani. În 2022, cerințele vor fi mai stricte și mai exigente ca niciodată. SEAT și-a stabilit obiectivul de a obține în top teste de impact în viitor - oricât de mari ar fi cerințele.

 

* Echipament opțional