Al patrulea an de creștere a vânzărilor

Ateca, vânzări în creștere pentru SEAT în 2016

11.01.2017

Ateca, vânzări în creștere pentru SEAT în 2016 

  • Compania încheie anul cu 410.200 de vehicule livrate, cel mai bun rezultat din 2007 până în prezent
  • Vânzările cresc cu 30% pentru prima dată din 2012
  • Leon și Alhambra își doboară propriile recorduri de vânzări
  • Turcia, Austria, Polonia, Suedia și Portugalia - piețele cu cele mai mari intensificări ale vânzărilor
  • 60% din reprezentanțele SEAT au adoptat noua imagine de marcă a companiei

Martorell, 11/01/2017. - Sfârșitul lui 2016 marchează cel de-al patrulea an consecutiv de creștere a vânzărilor SEAT. Producătorul auto a livrat un număr total de 410.200 vehicule, cu 2,6% mai mult decât în 2015 (400.000) și cel mai bun rezultat din 2007 până astăzi. În ultimii 4 ani, vânzările SEAT au crescut cu 27,8%, respectiv cu 89.200 mai multe vehicule decât în 2012 (321.000). Noul Ateca a dat încă un impuls vânzărilor SEAT, 24.200 de unități ale primului SUV din istoria mărcii fiind vândute încă dinainte de lansarea vânzărilor în luna iulie. Datorită lansării încununate de succes a modelului Ateca, livrările SEAT din a doua jumătate a lui 2016 au avansat cu 5,3%.

Cifrele de vânzări ale Ateca sunt completate de creșterile înregistrate de Alhambra și Leon. Ambele modele au încheiat 2016 cu cele mai mari vânzări din toate timpurile. La timp pentru cea de a douăzecea aniversare a companiei, vânzările monovolumului SEAT au înregistrat o îmbunătățire cu două cifre, crescând cu 13,6%, până la 30.700 de unități. În ceea ce privește modelul Leon, vânzările acestuia au crescut cu 3,0%, ajungând la 165.000 de mașini. Este cel mai bun rezultat de vânzări al Leon de la lansarea sa în 1999, acesta fiind cel mai bine vândut model al mărcii. Pe lângă aceasta, Ibiza se apropie de sfârșitul celei de a patra generații cu cifre importante de vânzări și a încheiat 2016 cu 152.000 de livrări, reprezentând doar o mică scădere comparativ cu anul 2015 (-0,9%).

Președintele SEAT, Luca de Meo, și-a exprimat satisfacția pentru aceste rezultate. "Ofensiva noastră comercială este de-abia la început, și iată că am încheiat încă un an cu performanțe pozitive. Lansarea Ateca ne permite să privim viitorul cu optimism: este deja cel de-al treilea pilon al mărcii, iar contribuția sa la vânzări va fi mult mai clară începând din acest an". În ceea ce privește 2017, Luca de Meo spune că "facelift-ul Leon, cea de-a cincea generație Ibiza și noul Arona ne permit să ne stabilim un obiectiv de creștere a volumului de vânzări. 2017 va fi un an deosebit pentru SEAT".

320.000 de vehicule livrate în Europa de Vest
Vânzările SEAT în Europa de Vest au atins 319.900 unități, cu 2,2% mai mult decât în 2015 (312.800), datorită avântului unor piețe precum Austria (+12,9%), Suedia (+31,3%) și Portugalia (+17,0%). Este unul din cele mai bune rezultate din regiune din 2007. În plus, SEAT a încheiat anul cu un bilanț pozitiv în cinci mari țări europene. În Germania, cea mai mare piață a companiei, vânzările au crescut cu 2,5%, atingând 90.000 de unități, locul al doilea fiind ocupat de Spania, cu 77.200 de livrări (+0,1%). Marea Britanie și Franța, cea de a treia, respectiv a cincea cea mai mare piață, au avut creșteri de 0,5%, cu un total de 47.400, respectiv 22.500 de vehicule, în timp ce vânzările au crescut cu 3,9% în Italia, a șaptea cea mai mare piață a companiei, cu un total de 16.500 de livrări.

Record absolut de vânzări în Turcia și Israel
Creșterile din Polonia (+22,0%), cea mai mare piață SEAT din regiune, și din Ungaria (+11,1%) sunt în fruntea vânzărilor din Europa de Est, cu o creștere totală de 8,2%, până la 28.200 vehicule (2015: 26.100). Acestea sunt cele mai mari cifre de vânzări din regiune din 2008 și până în prezent. În plus, vânzările SEAT au crescut cu 3,2% în Republica Cehă, unde compania a înregistrat cel mai bun rezultat din istorie.

În 2016, SEAT și-a doborât încă o dată recordul de vânzări din Turcia și Israel. Turcia, a șasea cea mai mare piață a companiei, a contribuit cu noi volume după o creștere cu 41.7, %, până la 19.700 vehicule, cu 5.800 mai mult decât în 2015. În Israel, vânzările SEAT au crescut cu 6,2% și au înregistrat un total de 8.000 de unități. Pe lângă aceasta, în Mexic, cea de-a patra cea mai mare a piață a mărcii, vânzările SEAT au totalizat 24.500 de vehicule, cu 1,5% mai mult decât în anul anterior.

În plus, în 2016, SEAT și-a început vânzările în Singapore și Mauritius, două noi piețe care se alătură celor din Moldova și Palestina, ce au fost deschise în 2015.

2017 va însemna o continuare a ofensivei comerciale a SEAT începută odată cu modelul Ateca. Leon facelift va deveni disponibil la dealeri în luna ianuarie, urmat de Ibiza în primele șase luni ale anului și de noul Arona. Lansarea ATECA are un impact pozitiv asupra livrărilor către clienți, dar și asupra rezultatelor financiare ale companiei. În primele nouă luni ale lui 2016, compania a declarat un profit operațional de 137 milioane EUR, o cifră de 11 ori mai mare decât profitul obținut în aceeași perioadă a anului anterior.

Modernizarea rețelei de dealeri
În 2016, 60% din rețeaua de peste 1700 de dealeri și showroom-uri ale companiei SEAT a încheiat anul aliniându-se cu noua imagine de marcă. Noua imagine sugerează o legătură neîntreruptă între identitatea corporației și imaginea de marcă a SEAT, și simbolizează valoarea companiei, creând un mediu deschis și primitor.

Acest website utilizează cookie-uri pentru a oferi cea mai bună experienţă de navigaţie.
Acceptă şi continuă