Prin lansarea în producție a modelului Tarraco e-HYBRID, SEAT electrifică SUV-ul său de clasă mare

05.01.2021

Prin lansarea în producție a modelului Tarraco e-HYBRID, SEAT electrifică SUV-ul său de clasă mare

  • SEAT Tarraco e-HYBRID este al treilea model electrificat din gama SEAT, alături de SEAT Leon e-HYBRID - disponibil în variantele cu 5 uși Sportstourer - și SEAT Mii electric

  • SUV-ul de clasă mare îmbină motorizarea TSI cu un motor electric, pentru a oferi o putere de 245 CP (180 kW) și un cuplu de 400 Nm

  • Datorită bateriilor cu o capacitate 13 kWh, SEAT Tarraco e-HYBRID are o autonomie în modul electric de până la 49 km, conform standardului WLTP (58 km, conform standardului NEDC) și emisii de CO2 de numai între 37 și 46,4 g/km, conform standardului (WLTP)

  • Următorul model inclus în planul de electrificare SEAT va fi lansat pe piață în primul trimestru al anului 2021

SEAT continuă extinderea gamei sale de modele electrificate, prin lansarea în producție în această săptămână a modelului SEAT Tarraco e-HYBRID.  Versiunea hibridă cu conectare la priză a celui mai prestigios model al mărcii oferă o putere maximă de 245 CP (180 kW), fiind cel mai puternic Tarraco de până acum. Însă nu oferă doar putere, datorită bateriei litiu-ion de 13 kWh, poate parcurge și până la 49 km (58 km, conform standardului NEDC) în modul complet electric. Iar dacă este utilizat atât motorul electric, cât și cel pe benzină, autonomia modelului SEAT Tarraco e-HYBRID poate ajunge până la 730 km.

SEAT oferă deja modelele Mii electric și SEAT Leon e-HYBRID - disponibil în variantele cu 5 uși și Sportstourer. Pentru SEAT, Tarraco e-HYBRID oferă avantajele propulsiei electrice - performanțe și eficiență - în segmentul SUV și adaugă un al treilea model în gama de modele electrificate propuse de marcă.

"SEAT își continuă ofensiva în domeniul electrificării, pe măsură ce se adaptează unui viitor mai sustenabil, prin lansarea celui de-al treilea model electrificat: SEAT Tarraco e-HYBRID", a spus Wayne Griffiths, președintele SEAT. "Electrificarea SUV-ului nostru de clasă mare deschide calea soluției hibride cu conectare la priză în acest segment și subliniază atenția pe care o acordăm acestei tehnologii, în timp ce ne apropiem și mai mult de obiectivul nostru privind propunerea unui model electric în toate segmentele."

245 CP. Autonomie în modul electric de până la 49 km, conform standardului WLTP. Autonomie totală de 730 km.

Sistemul hibrid cu conectare la priză al modelului SEAT Tarraco e-HYBRID include un motor TSI pe benzină de 1,4 litri și 150 CP (110 kW), un motor electric de 115 CP (85 kW), o baterie litiu-ion de 13 kWh și o transmisie DSG cu 6 rapoarte; configurația dezvoltă o putere de 245 CP (180 kW) și un cuplu de 400 Nm.

SEAT Tarraco e-HYBRID permite deplasarea în modul complet electric și oferă o autonomie maximă de 49 km, conform standardului WLTP (58 km, conform standardului NEDC), ideal pentru eficiență sporită sau pentru deplasarea în oraș,unde reglementările privind calitatea aerului sunt mai stricte. Iar la drum lung, SEAT Tarraco e-HYBRID oferă posibilitatea utilizării ambelor motoare (electric și pe benzină), pentru a obține o autonomie maximă de aproximativ 730 km. 

SEAT Tarraco e-HYBRID pornește întotdeauna în modul complet electric (dacă bateria este suficient de încărcată). Dacă bateria se descarcă sub un anumit nivel sau viteza depășește 140 km/h, sistemul comută la modul hibrid. În modul hibrid șoferul are posibilitatea păstrării gradului de încărcare a bateriei și creșterii sau reducerii acestuia la un nivel bine definit.

Pe lângă diferitele moduri hibride (modul electric, hibrid automat sau hibrid manual), care pot fi activate și configurate din cadrul sistemului multimedia, SEAT Tarraco e-HYBRID dispune de 2 butoane specifice - e-Mode și s-Boost - amplasate în dreptul schimbătorului de viteze nou proiectat și iluminat.

Accesarea directă a setării e-Mode permite deplasarea cu ușurință în oraș în modul electric, cu zero emisii de noxe; iar butonul s-Boost sporește plăcerea de a conduce și asigură performanțe sporite.

Datorită grupului motopropulsor hibrid (electric/termic), emisiile de CO2 sunt cuprinse între 37 și 47 g/km, iar consumul de combustibil conform standardului WLTP este de 1,6 - 2,0 litri/100 km.

Iar dacă bateria se descarcă, grupul motopropulsor comută la modul hibrid. Când vă aflați în apropierea unei surse de alimentare, bateria poate fi conectată și încărcată în numai 3 ore și jumătate, folosind un încărcător de 3,5 kW (Wallbox) sau în ceva mai puțin de 5 ore, utilizând un încărcător de 2,3 kW.

SEAT Tarraco e-HYBRID dispune de un sistem de conectivitate complet, disponibil atât de la bordul vehiculului, cât și de la distanță. Grupul motopropulsor electrificat oferă și mai mult control atunci când nu vă aflați la volan; cu ajutorul aplicației SEAT Connect, utilizatorii pot accesa de la distanță datele vehiculului, gestiona procesul de încărcare și controla sistemul de climatizare atunci când nu se află la bord.

SEAT Tarraco e-HYBRID va fi disponibil în varianta cu 5 locuri și echipare Xcellence sau FR, pentru a permite fiecărui client personalizarea vehiculului în funcție de cerințele personale.

Producția modelului SEAT Tarraco e-HYBRID, proiectat și dezvoltat la sediul SEAT de la Martorell, va începe la Wolfsburg în această săptămână.

Electrificarea SEAT depășește granițele modelelor convenționale

SEAT Tarraco e-HYBRID, SEAT Leon e-HYBRID și SEAT Mii reprezintă numai începutul. Compania a creat și SEAT MÓ, o marcă nouă de mobilitate urbană, care realizează SEAT MÓ eScooter 125, un scuter 100% electric și 2 trotinete electrice - SEAT MÓ eKickScooter 25 și SEAT MÓ eKickScooter 65.

De asemenea, SEAT a înființat un centrul de studiu pentru mobilitatea electrică (eLC), noul centrul de instruire al companiei în acest domeniu, în care mai mult de 15.000 de angajați se perfecționează în privința noilor tehnologii electrice și hibride. Mai mult, a început și construcția noului centrul de testare în domeniul energiei, propriul laborator pentru baterii, care va permite testarea vehiculelor, modulelor de celule și ansamblurilor de baterii.

Iar începând din luna iulie, în urma încheierii unui acord de colaborare strategică între Iberdrola și Volkswagen Group Spain Distribution, SEAT continuă să promoveze dezvoltarea mobilității electrice la nivel național și să gestioneze utilizarea energiilor regenerabile.

 

Date tehnice SEAT Tarraco e-Hybrid

Motor cu ardere internă 1,4 TSI 150 CP (110 kW)
Cilindri/supape 4-cil - 16v
Cilindree 1.395 cmc
Alezaj și cursă 74,5 x 80
Putere motor electric 85 kW/115 CP
Capacitate baterie 13 kWh
Putere max. totală 245 CP (180 kW)
Cuplu max. total 400 Nm
Viteză maximă 205 km/h
Autonomie în modul electric 44 - 49 km (WLTP)/55 - 58 km (NEDC)
Consum de combustibil 1,6 - 2,0 l/100 km (WLTP)
Emisii de CO2 37 - 46,4 g/km (WLTP)