SEAT Leon

4 generații vuind în același timp

20.07.2020

Cele 4 generații ale modelului SEAT Leon spun o poveste despre inovație, care se întinde pe mai mult de 20 de ani

Create în Barcelona, toate au reprezentat modele de referință în materie de design, tehnologie și calitate

Cu peste două milioane de unități vândute din primele trei generații, SEAT Leon este un stâlp al mărcii

Noul Leon preia ștafeta ca cel mai avansat tehnologic model SEAT

Fiecare dintre cele patru generații ale modelului SEAT Leon a fost cu un pas înaintea timpurilor sale, păstrându-și însă mereu ADN-ul, de-a lungul istoriei de peste 20 de ani. Proiectate, dezvoltate și create în Barcelona, toate au în comun aceeași esență care a făcut din Leon un stâlp al mărcii, iar cele 2 milioane de unități vândute până acum spun povestea unei legende care continuă să crească. "Acesta este modelul care a pus SEAT pe harta mondială a automobilelor, datorită designului, tehnologiei și calității sale", spune Isidre López, responsabil cu Colecția de mașini istorice SEAT.

Prima generație (1999), debut impresionant. Proiectat de Giorgetto Giugiaro, primul Leon a indicat intrarea SEAT în segmentul de mașini compacte. "Primul Leon a fost un trendsetter cu un design cu personalitate impunătoare", spune Isidre.  "A fost o actualizare importantă din punct de vedere al tehnologiei și calității", asigură José Miguel Royo, un manager de proiect pentru dezvoltarea șasiurilor la SEAT.  A fost un pionier în numeroase domenii: prima mașină a mărcii produsă în două fabrici simultan (Bruxelles și Martorell), echipată cu tracțiune integrală și o cutie de viteze cu șase trepte, iar cu cei 180 CP, a fost de asemenea primul model care depășea 150 CP. "Era un model superior față de ceea ce avusesem până atunci, datorită caroseriei complet galvanizate (pentru protecție împotriva coroziunii și îmbunătățirea aspectului) și, de asemenea, datorită unor elemente suplimentare precum deschiderea automată a rampei de combustibil, ceea ce reprezenta o caracteristică deosebit de avansată la acel moment", adaugă Michael Geue, director Dezvoltare structurală și anticoroziune la SEAT.  

A 2-a generație (2005), design inovator, sportiv. Walter Da Silva este cel căruia a doua generație îi datorează designul progresiv. "El a revoluționat un segment tradițional clasic, cu un exterior cu lateralele proeminente emblematice și mânerele îngropate ale portierelor, care îl făceau să arate ca un model cu 3 uși", spune José Miguel. În motorsport, a doua generație a câștigat două titluri mondiale de producător și pilot în 2008 și 2009, în cadrul Campionatului Mondial de Turisme (WTCC). "A fost o victorie majoră, în special pentru un model compact, deoarece lipsa unui portbagaj adecvat are un dezavantaj aerodinamic enorm", explică Isidre.

A 3-a generație (2012), stil și calitate. Prezentată deja cu Alejandro Mesonero-Romanos ca director al departamentului Design, a treia generație are un aspect mai sofisticat. "Designul este 100% SEAT; orice șofer poate recunoaște imediat un Leon din a treia generație în oglinda retrovizoare", subliniază Isidre. Și acest lucru se datorează parțial luminilor de zi cu leduri. De fapt, a fost primul model compact care a beneficiat de tehnologie full LED. Gama de dotări interioare a celei de-a treia generații a fost superioară celor anterioare, pentru a satisface un public mai sofisticat. "I-am adăugat numeroase caracteristici de calitate superioară, de la materiale la sunetul ușilor la deschidere și închidere, punând accent deosebit pe interior", spune José Miguel. "Toată lumea vorbea despre Leon; am început să câștigăm numeroase teste comparative, iar acest lucru ne-a făcut să fim extrem de mândri", își amintește Michael. Mai mult, era primul Leon care oferea variante în 5 uși, în 3 SC și în varianta de familie ST.

A 4-a generație (2020), cel mai avansat tehnologic SEAT.  Dacă există ceva ce caracterizează noul Leon, este faptul că reprezintă un salt tehnologic fără precedent: nu numai că este primul autovehicul complet conectat al mărcii, ci este inovator și din punct de vedere al siguranței și sistemelor de iluminare. Și toate acestea înglobate într-un design al lui Mesonero-Romanos, care îi oferă un aspect îmbunătățit și mai multă personalitate, păstrându-i în același timp esența sportivă. José Miguel Royo descrie interiorul: "Este de departe cel mai dezirabil model, pentru cel mai analitic utilizator." "Este pur și simplu spectaculos și a reușit să depășească mașina care, pentru mine, este una dintre cele mai bune din istoria SEAT, modelul Leon din a treia generație", admite Isidre. Mai mult, este primul autovehicul al mărcii cu cinci sisteme de propulsie diferite (benzină, diesel, gaz natural comprimat, micro-hibrid și hibrid plug-in), oferind cea mai variată gamă de posibilități pentru a îndeplini așteptările și nevoile oricărui șofer. "Va fi un trendsetter major" concluzionează Michael Geue.