Pentru cea mai buna experienta posibila pe site-ul web
Acest site utilizeaza cookie-uri pentru cea mai buna experienta posibila a utilizatorului. Prin continuarea utilizarii site-ului nostru, acceptati utilizarea cookie-urilor noastre (cookie-uri esentiale). Cookie-urile supuse aprobarii obligatorii (cookie-uri analitice, cookie-uri functionale, cookie-uri pentru continut personalizat) sunt activate numai dupa acceptarea si activarea lor de catre utilizator. Daca consimtiti la utilizarea cookie-urilor, datele de identificare vor fi procesate de partenerii nostri (furnizorii de cookie-uri si furnizorii de servicii IT). Porsche Romania SRL este responsabila pentru acest site si pentru cookie-uri. Informatii suplimentare despre cookie-urile utilizate si activarea/dezactivarea acestora pot fi gasite in
Activati toate cookie-urile

Teste de iarnă

Inginerii la cercul polar arctic

04.12.2018

Este ora şapte dimineaţa, în apropierea cercului polar arctic. Gonzalo Giménez, cel care conduce departamentul Frâne şi Sisteme active de siguranţă al SEAT, verifică previziunile meteo, sperând că ziua va fi însorită, măcar, căci temperatura se situează la 25 de grade sub punctul de îngheţ. Anual, 90 de automobile se luptă cu zăpada, gheaţa şi temperaturile extreme. Scopul este de a garanta că toate sistemele funcţionează corect, înainte ca fiecare cumpărător să-şi preia autovehiculul.

Biroul lor, un lac îngheţat

Gonzalo şi echipa sa formată din 16 ingineri şi cercetători sunt pe drumul spre locul care le va fi birou în următoarele zece săptămâni: ei vor lucra pe un lac îngheţat, cu suprafaţa de șase kilometri pătraţi. Stratul de gheaţă cu o grosime de 60 de centimetri le permite să conducă maşina pe lac.


Explorarea limitelor automobilelor

Aceşti ingineri efectuează până la 60 de teste diferite cât timp stau în Laponia. De data aceasta, primul test al zilei constă în dezactivarea, în proporţii diferite şi chiar complet, a sistemului ESC de control al stabilităţii. Dacă maşina deviază de la curs, ei se asigură că sistemul stabilizează roţile, astfel încât să poată reveni pe traiectorie.

Frânele şi celelalte sisteme esenţiale

Urmează  200 de metri compuşi din jumătate asfalt şi jumătate gheaţă, pentru testarea aderenţei ridicate combinată cu aderenţa scăzută. Este o situaţie critică, specifică şoselelor ţărilor nordice. Gonzalo conduce de mai multe ori pe ambele sensuri, frânând când roţile se află simultan pe ambele tipuri de suprafaţă. Astfel vor rafina sistemul ABS, care ajută șoferul să controleze stabilitatea maşinii.

Importanţa datelor

Conform lui Gonzalo, schimbarea principală constă în "modul în care a evoluat tehnologia. Aceasta a modificat semnificativ eficienţa sistemelor autovehiculelor, cât şi uneltele pe care le avem acum la dispoziţie, care sunt mult mai puternice şi mai rapide." La finalul zilei, echipa analizează informaţiile obţinute din teste, iar rezultatele le permit să ajusteze diferitele sisteme.

 

Capacitatea de adaptare

A început să lucreze în anul 1992, la unitatea SEAT din Zona Franca, imediat după ce şi-a încheiat studiile. "Când m-am mutat în Centrul Tehnic, aflat pe atunci în Martorell, am avut ocazia să lucrez cu diferite departamente, dar am ales Cercetarea Experimentală în domeniul Şasiului. Pentru acest job trebuie să fii neapărat pasionat de automobile, să fii dispus să călătoreşti mereu şi să ştii să te adaptezi circumstanţelor", recunoaşte Gonzalo.

 

Teste pe întreg mapamondul

Testele încep în fiecare an vara, când inginerii Centrului Tehnic merg timp de trei săptămâni într-o zonă de deşert. Pe parcursul anului, ei vizitează cinci continente, pentru a testa prototipuri în tot felul de condiții meteo şi pe tot felul de suprafeţe. Drept rezultat, conducătorii automobilelor pot să se bizuie pe siguranţă şi pe capacitatea automobilului de a se deplasa pe orice tip de drumuri şi în orice fel de situaţie.