Sfaturi pentru sezonul rece

Condu pe zăpadă ca un profesionist

21.01.2019
  • Pilotul de curse și șoferul profesionist Jordi Gené oferă câteva sfaturi practice despre condusul în siguranță pe zăpadă
  • Menținerea controlului asupra mașinii necesită anticiparea a ceea ce urmează și acționarea cu calm
  • Atunci când parcați afară, ar trebui să ridicați lamele ștergătoarelor, pentru a nu se lipi de parbriz

Condițiile meteo nefavorabile, vizibilitatea redusă și perioada de iarnă, în general, provoacă abilitățile oricărui șofer. Dar oare știm cu adevărat cum să conducem pe zăpadă? În Innsbruck, capitala Tirolului din vestul Austriei, pilotul și șoferul profesionist, Jordi Gené, ne spune cum să ne ocupăm de această situație calm și cu încredere.

  • Regula de aur: o pătură imensă de zăpadă se întinde cât vezi cu ochii și uneori ajunge la o adâncime de doi metri. Este dimineața devreme și soarele începe să se ridice din spatele munților. La volanul unui SEAT Leon X-Perience echipat cu tracțiune integrală 4Drive, Gené împărtășește primul său sfat: "Anticipați ceea ce este înainte și luați-o ușor, aceasta este regula de bază pentru condusul în condiții dure".
  • Cum conduci printr-o trecătoare de munte?: "Folosirea frânei de motor este fundamentală. Conducerea la coborâre în viteză redusă ajută la controlul autovehicului și diminuează apăsarea pe frâne", spune Jordi în timp ce începe coborârea. Această recomandare se aplică atât pe timpul iernii, cât și în timpul verii, dar este valabilă mai ales în sezonul rece, deoarece la temperaturi scăzute roțile pierd aderența pe asfalt.
  • Surprizele se ascund în umbre: Când conduceți pe zăpadă, acordați atenție deosebită petelor închise de pe șosea unde ar putea exista gheață neagră: "este important să rămâi calm și să eviți manevrele bruște", explică Jordi. "Trebuie să rotești ușor roata și să apeși încet pe frână până când treci peste pata de gheață și roțile încep să aibă din nou de aderență", subliniază el.
  • Utilizați farurile de ceață doar în condiții extreme: Ziua este rece, dar însorită. În aceste cazuri "nu folosim niciodată farurile de ceață. Utilizarea lor este restricționată pentru atunci când vizibilitatea este redusă ". Aceste faruri măresc luminozitatea și sunt utile pe timp de ploaie abundentă sau ceață densă, dar "pot deranja traficul din sens opus în cazul în care sunt utilizate incorect", avertizează Jordi.
  • Cel mai bun mod de a parca afară: Jordi sfătuiește, de asemenea, ca mașina să fie lăsată în poziția "P" de la Parcare, dacă este automată și fie pe liber sau în prima treaptă, în cazul celei manuale. Când vă lăsați mașina parcată în aer liber, el recomandă "ridicarea ștergătoarelor astfel încât să nu se lipească de parbriz în timpul unei ninsori sau dacă temperatura scade brusc", spune el în timp ce ridică lamelele ștergătoarelor.


Inspectați-vă autovehiculul, lanțurile de zăpadă autorizate și mărirea distanței de siguranță reprezintă recomandări suplimentare, care vă vor ajuta să faceți călătoria pe timp de iarnă și mai sigură.