Acest website utilizează Cookie-uri pentru a oferi cea mai bună experienţă de navigaţie. Continuând navigarea vă declaraţi de acord cu stocarea de Cookie-uri pe computerul dumneavoastră.
Acceptă şi continuă

Istoria unei mărci

Ziua în care Papa-mobilul a fost cruțat

27.02.2019
  • Un incendiu la fabrica SEAT din Barcelona a pus în pericol colecția de mașini istorice a mărcii
  • Acțiunile rapide întreprinse de personalul SEAT și pompieri au protejat mașinile
  • Colecția include bijuterii cum ar fi: Papa-mobilul, penultimul model 600 construit sau prima mașină oficială de raliu condusă de Carlos Sainz

Cu doar câteva zile înainte de vizita Papei Ioan Paul II în Barcelona și Madrid în 1982, fabrica SEAT a primit un apel din partea Vaticanului. Autoturismul utilizat de Suveranul Pontif în timpul vizitelor sale oficiale nu încăpea pe porțile stadioanelor Camp Nou și Santiago Bernabéu, unde urmau să aibă loc evenimentele principale ale Papei. Așa că un nou model trebuia creat în câteva zile. Inginerii SEAT s-au ridicat la înălțimea provocării și într-un timp record au adaptat un model Panda, creând un adevărat Papa-mobil care a fost utilizat de Ioan Paul II în timpul vizitei sale în Spania.  

Acest vehicul istoric este găzduit în clădirea A122, la fabrica din Zona Liberă, împreună cu restul colecției de modele istorice SEAT, care au fost la un pas de distrugere când un incendiu a izbucnit într-una dintre secții în 11 februarie. Întreaga colecție a fost salvată, mulțumită intervenției rapide și hotărâte a angajaților SEAT, departamentului de pompieri din Barcelona și a altor echipe de intervenție.

"Incendiul a izbucnit în cladirea alăturată. Am fost alertați de alarmă și am început să stingem flăcările cu furtunele cu apă, apoi Servicul SEAT de Siguranță și Urgențe și departamentul de pompieri din Barcelona au preluat intervențiile", declară Isidre López. "Din punctul meu de vedere, sunt eroi. Toate echipele au făcut o treabă excelentă", adaugă acesta.

Care au fost criteriile folosite pentru salvarea autoturismelor din colecție? "În primul rând le-am scos pe cele de la intrarea în clădire pentru a face loc pompierilor când au ajuns. Apoi am mutat mașinile de curse mai mari și imediat am scos Papa-mobilul, care era exact lângă sursa incendiului. Acesta neavând un plafon, a putut fi împins afară de o singură persoană", își amintește.

Astfel, au fost salvate cele 317 vehicule din colecția isotrică, de la Papa-mobil și prima mașină oficială de raliu condusă de Carlos Sainz, până la penultimul model 600 și modelul electric Toledo al Olimpiadei din Barcelona din 1992. Clădirea A122 găzduiește istoria mărcii SEAT, dar și a Spaniei. Acum pot adăuga un nou capitol, cu final fericit, la istoria lor. 

Bijuteriile din colecția SEAT de mașini istorice:

  • 1400 (1953): primul SEAT
  • 1400 Visits (1953): utilizat la inaugurarea fabricii din Zona Liberă
  • SEAT-ul cu numărul 1 milion: un model SEAT 124
  • Formula 1430 (1971): cel mai vechi model de curse din muzeu
  • Primul model 127 construit (1972): este al treilea cel mai vândut model după Ibiza și Leon
  • Penultimul model 600 construit (1973): mașina care a pus țara pe roți
  • Panda group 2 (1982): prima mașină oficială de raliu condusă de Carlos Sainz
  • Papa-mobilul Panda (1982): mașina utilizată de Papa Ioan Paul II în Spania
  • Ronda (1982): modelul care a salvat SEAT în Curtea Concurențială
  • Primul model Ibiza construit (1984)
  • Ibiza Cabrio (1986), care nu a fost niciodată lansat pe piață
  • Ibiza Bimotor (1986)
  • Modelul Toledo pentru Jocurile Olimpice din Barcelona (1992): prima mașină electrică
  • Ibiza Kit Car (1996, 1997 și 1998): triplu campion mondial de raliu în grupa de 2 litri
  • Tango (2001): o mașină concept cu două locuri
  • Leon WTCC campion mondial la constructori și piloți (2008 și 2009)
  • IBX (2011): viziunea pentru viitoarea gama SUV