Acest website utilizează Cookie-uri pentru a oferi cea mai bună experienţă de navigaţie. Continuând navigarea vă declaraţi de acord cu stocarea de Cookie-uri pe computerul dumneavoastră.
Acceptă şi continuă

Profesii neobișnuite în industria auto

Sculptorul de mașini

01.29.2019
  • Producătorii de modele sculptează o mașină utilizând lut sintetic pentru a crea un model de dimensiuni reale
  • Această lucrare manuală coexistă cu noile tehnologii și este un aspect cheie în procesul de proiectare al unui vehicul
  • Patru producători de modele au lucrat împreună timp de două luni și au folosit 5.000 kg de lut pentru a sculpta SEAT Tarraco

Producătorii de modele din lut sunt adevărați artiști în industria automobilelor, dar este o profesie puțin cunoscută. Mâinile lor sunt uneltele principale de lucru și aduc la viață schițele designerilor de mașini; asta, sub forma unei sculpturi de lut în mărime naturală. Aceasta este lucrarea realizată de Carlos Arcos, responsabil de modelarea designului exterior la SEAT:

  • Argila, ingredientul cheie: În paralel cu progresul realizat în realitatea virtuală sau cu ochelarii 4K, modelul creat din argilă sintetică este încă o parte esențială a procesului de proiectare. "Este primul pas pentru a putea vedea dimensiunile reale ale mașinii. Puteți să-l vedeți, să-l atingeți ... Modelul fizic este incomparabil când vine vorba de aprecierea volumelor și suprafețelor perfecte ", comentează producătorul de modele.
  • O profesie neobișnuită: Carlos Arcos sculptează mașini de aproape douăzeci de ani. A studiat Designul Industrial și s-a specializat în modelarea prototipurilor. "Îmi folosesc mâinile pentru a simți mașina, liniile ei, suprafața ... Este un loc de muncă creativ care se schimbă în fiecare zi; de aceea sunt pasionat de asta ", explică el. Privind dincolo de talentul său, "mintea trebuie să învețe să convertească ceea ce percepe în 2D să transpună în realitate". Acest lucru presupune să controleze umbrele și corelația dintre linii și suprafețe atunci când modelează.
  • Sculptarea unei mașini noi: Pentru a înmuia lutul și a începe modelarea, trebuie încălzit la 60 °C. "Acest material este foarte versatil și se răcește repede. Trebuie să știi cum să lucrezi repede ", spune Carlos în timp ce îndepărtează niște bare de lut din cuptor. Pentru a modela corect, una dintre metodele personale pe care o folosește este "să privească mașina din diferite unghiuri. Așa cum ar face un sculptor ". În primul rând, el folosește unelte electrice precum mașină de frezat pentru a crea volumele inițiale ale modelului, apoi cele manuale, utilizând spatule și raclete pentru a defini forma acestei mașini fizice în stadiu timpuriu.
  • Cea mai mare sculptură: Cel mai recent model realizat de Carlos si echipa sa a fost noul SEAT Tarraco: "Fiecare mașină necesită o abordare diferită de design, dar provocarea cu acest SUV mare a fost controlul volumelor și proporțiilor". O echipă formată din patru modelatori au lucrat la sculptarea ei. "Ne-am împărțit pentru a crea diferite părți. La acest model, am fost responsabil de front-end ", explică el. Două luni de muncă și 5.000 kg de lut au fost necesare pentru macheta lui Tarraco.
  • Se încheie vreodata?: Producatorii de modele își schimbă constant munca. Ei aplică modificările făcute de designeri prin remodelarea argilei: "Lucrăm în colaborare. Știm conceptele pe care le au în vedere și ce vor să transmită ". Carlos admite că "am putea continua să facem schimbări în modelul de lut, dar la un moment dat o versiune trebuie aprobată. Această decizie se numește înghețarea designului și definește întregul produs și integrează toți parametrii tehnici care vor permite producția în masă ". La prima vedere, arată autentic: este vopsit integral și include elemente precum grila față, faruri si oglinzi exterioare. "Are chiar și sticlă pe geamuri, dar niciodată nu vei putea deschide ușile. Dedesubt se află creația mea de lut ", explică producătorul de modele.

 

  • Din modelul de lut la modelul de stradă: Carlos Arcos vorbește despre diferitele modele SEAT ca și cum ar fi copiii proprii. El vede munca sa în orice linie exterioară a lui Tarraco. "Știi că o parte din tine e în acele curbe. Când o s-o văd mergând pe stradă, mă voi simți mândru de contribuția pe care am avut-o ", concluzionează el.