Acest website utilizează Cookie-uri pentru a oferi cea mai bună experienţă de navigaţie. Continuând navigarea vă declaraţi de acord cu stocarea de Cookie-uri pe computerul dumneavoastră.
Acceptă şi continuă

Creștere cumulată de 20,1%

SEAT continuă să depășească vânzările record

20.08.2018
  • SEAT a livrat 342.700 de mașini până în luna iulie, cel mai bun rezultat din istoria sa
  • Vânzările lunii trecute au crescut brusc cu 35,7% atingând un număr de 52 000 vehicule
  • Brandul a crescut cu mai mult de 20% în țări cheie precum: Germania, Marea Britanie, Franța, Italia, Austria, Belgia și Portugalia

SEAT a dat startul celei de-a doua jumătăți a anului cu un ritm record. După cele mai bune rezultate din prima jumătate a istoriei mărcii, livrările SEAT au crescut în iulie cu 35,7% față de aceeași lună a anului 2017, atingând un total de 52.700 de vehicule vândute (2017: 38.900).
Cu acest rezultat, SEAT a postat cea mai bună lună iulie din istoria companiei, depășind cifra înregistrată anterior în 2001 (46.200 unități). Începând cu luna ianuarie până în luna iulie a acestui an, SEAT a vândut 342.700 de autovehicule, ceea ce reprezintă o creștere de 20,1% în aceeași perioadă a anului 2017 (285,400) și a atins cel mai mare volum de vânzări în primele șapte luni ale anului. Recordul anterior a fost stabilit în anul 2000 (324.400 unități).

Vicepreședintele SEAT pentru Marketing și Vânzări, Wayne Griffiths, a subliniat: "creșterea vânzărilor din ianuarie ne menține în fruntea mărcilor cu cea mai mare creștere din Europa. SEAT înregistrează un volum record datorită ofensivei modelelor, inclusiv Ateca și Arona. Una din trei mașini pe care le vindem în prezent este SUV și această cifră va crește în următoarele câteva luni, odată cu consolidarea modelului Arona și lansarea modelului Tarraco".

Rezultatele obținute până în iulie au fost susținute de o creștere accentuată în majoritatea piețelor în care SEAT este prezent, dintre care multe au crescut cu mai mult de 20%. Spania este piața principală, cu 72.900 de vehicule vândute (+16,0%). În plus, SEAT este cel mai important brand din țară, iar Leon și Ibiza sunt modelele cele mai vândute. Germania este pe locul doi, înregistrând o creștere de 26,4% și vânzări de 71,400. În Marea Britanie, SEAT înregistrează un progres față de tendința pieței, crescând cu 23,5% (total: 41,600 de autoturisme). Franța, care contribuie cu cel de-al patrulea volum de vânzări SEAT (18,900), este una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere (23,2%), precum și Italia (14,200; + 27,1%).

Pe alte piețe europene, cum ar fi: Austria (13.700; + 24.0%), Belgia (6.900; + 45.4%), Portugalia (6.800; + 22.2%) și Țările de Jos (5.700; 26,6%) vânzările au crescut, de asemenea, cu 20%. Creșterea este și mai evidentă în Algeria, unde SEAT a livrat până în prezent 12.900 de vehicule, ceea ce este cu 11.700 mai mult decât în primele șapte luni ale anului 2017.

Profitul operațional a crescut de asemenea

În prima jumătate a anului 2018, datorită succesului comercial înregistrat, profitul operațional al  mărcii SEAT a crescut cu 62,7% față de aceeași perioadă a anului 2017, ajungând la un record istoric de 212 milioane de euro. Adăugarea modelului Arona în portofoliul SEAT este unul dintre factorii cheie care au condus la acest rezultat, iar cifra de afaceri a companiei a atins, de asemenea, nivel record după ce a crescut cu 14,5%, ajungând la 5,786 milioane de euro.