Revoluția ecranelor

Martorell, 28/10/2016. - Valul de ecrane a revoluționat felul în care este dezvoltat interiorul unui autoturism. Totul depinde acum de ele, până la punctul în care "la început proiectăm ecranul, apoi restul" conform șefului de Design Interior SEAT, Jaume Sala, care mai adaugă "înainte proiectam interiorul autoturismului și la final căutam un loc pentru ecran". Acum, în schimb "totul se învârte în jurul ecranului".

Mai multe persoane lucrează la SEAT pentru proiectarea ecranelor decât pentru exteriorul autoturismului, datorită impactului tot mai mare pe care conectivitatea îl are în industria auto. Până la sfârșitul anului vor fi 30 de persoane care vor lucra la UX Design, aria responsabilă pentru ecrane. Unii dintre ei sunt responsabili pentru interfață, alții se ocupă de aplicații, ca pentru orice dispozitiv de conectivitate și un al treilea grup se ocupă de simulări, animații și felul în care sunt afișate.

Proiectarea ecranului pentru un autoturism este un proces intensiv în timp, care durează un an și jumătate și implică 1.000 de schițe. La SEAT, toate ecranele au un lucru comun - sunt plasate la nivelul ochilor și orientate spre șofer. Cel mai recent design, de pe noul Leon, măsoară opt inchi, aproximativ 20 de centimetri, similar cu o tabletă. Pentru acest nou model au fost create 3.000 de icoane și pictograme.

În ultimii 15 ani evoluția a fost "incredibilă". După spusele Sala, am trecut de la "un simplu radio detașabil la un adevărat calculator instalat în mașină" care este capabil să ofere același conținut ca orice alt dispozitiv, cum ar fi o tabletă. Aceasta este exact ceea ce caută clienții de astăzi.