Creștere pozitivă SEAT

Martorell, 28/10/2016. - Rezultatele financiare ale mărcii SEAT continuă să progreseze. În primele nouă luni ale anului 2016, marca a atins un profit operațional de 137 milioane de euro, o cifră care este de 11 ori mai mare decât profitul obținut în aceeași perioadă a anului 2015 (12 milioane de euro). Factorii cheie care au condus la acest rezultat reprezintă un mix de vânzări îmbunătățit și în mare parte datorat impactului financiar al modelului Ateca și creșterii solide înregistrate de Alhambra, la care se adaugă versiuni de echipare cu marjă mai mare și reduceri de costuri.

Evoluția comercială a mărcii SEAT în primele trei trimestre ale anului a generat cea mai mare cifră de afaceri din istorie în același interval dat. Cu o creștere de 2.3%, venitul producătorului de mașini a ajuns la 6.535 miliarde de euro (aceeași perioada din 2015: 6.388 miliarde de euro).

Președintele SEAT Luca de Meo a subliniat că  "suntem satisfăcuți cu profitul operațional obținut în primele nouă luni ale anului. Succesul lui Ateca se poate vedea deja în aceste cifre și dovedește că cea mai mare ofensivă de noi produse din istorie va avea un efect pozitiv imens în întărirea brandului. Leon, Ibiza și Arona vor aduce performanța".

În completare, Vicepresedintele Financiar, pentru IT și Organizare al SEAT Holger Kintscher a subliniat ca "suntem încă pe drumul către profitabilitate sustenabilă și vom încheia anul 2016 cu profit". Kintscher a adăugat că "în ultimul trimestru al anului vom mări procentul de investiții pentru lansarea noilor modele, pentru lucrările de instalare a platformei MQB-A0 și de asemenea pentru lansarea comercială a modelului Ateca".

Lansarea Ateca a avut un efect pozitiv asupra livrărilor mărcii în trimestrul trei, care au crescut cu 4.5%. Din ianuarie până în septembrie livrările au crescut cu 1.5% și au atins un total de  312,900 mașini (2015: 308,400). Creșterea vânzărilor  SEAT Leon (+7.7%) și Alhambra (+23.0%), precum și lansarea recentă pe piață a modelului Ateca au contribuit la creșterea vânzărilor, care au crescut pentru cel de-al patrulea an consecutiv. SEAT a primit până în acest moment peste 30,000 de comenzi pentru primul SUV al mărcii. Dacă discutăm despre împărțirea pe regiuni, creșteri importante în tări precum Turcia (+40.6%), Austria (+14.7%), Suedia (+39.4%), Polonia (14.3%) și Mexic (+4.7%) au întărit rezultatele de business obținute până în trimestrul trei.